Нови Правила за предварително съгласуване на разходите на административните органи в областта на електронното управление и за използваните от тях информационни и комуникационни технологии в рамките на бюджетния процес са в сила от 27 ноември 2019 г. Те са във връзка с разпоредбите на чл. 7г и чл. 7е от Закона за електронното управление и необходимостта от оптимизиране на контрола по целесъобразност в областта на електронното управление и използването на информационните и комуникационните технологии в дейността на административните органи и техните администрации в рамките на бюджетния процес.
С изменените Правила се въвеждат образци на контролни листове за проверка на тригодишна бюджетна прогноза и/или проектобюджет, на искани промени в утвърдените годишни бюджети и на текущи и годишни отчети. Направени са и изменения в Приложение 1 към Правилата.
В чл. 4, ал. 3 от Правилата се регламентира задължение за административните органи, преди изпращане към Държавна агенция „Електронно управление“ на информацията по ал. 1, т.1 и т. 2, и ал. 2 от Правилата, задължително да са изготвили „Годишен план“, в раздел „Основни“ в своя профил в Регистъра на информационните ресурси, като:
Повече информация можете да намерите в секция „Бюджетен контрол“ на сайта на ДАЕУ.
Ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" 6, София 1000
тел. 02/949 20 40, 02/949 21 15 , факс 02/949 21 58